Waarom kan je abonnement worden afgesloten?
Er kunnen diverse redenen zijn waarom een abonnement van een mobiele telefoon wordt afgesloten. De meest voorkomende reden is dat de rekening niet betaald wordt.
Als de rekening van een mobiele telefoon niet binnen de gestelde termijn betaald wordt, wordt het abonnement eerst halfzijdig afgesloten. Dit betekent dat je niet meer kan bellen en smsen, maar je kan wel gebeld worden en smsjes ontvangen.
Wordt er dan nog niet betaald, dan wordt je abonnement volledig afgesloten, totdat je betaald hebt.
Afsluiten mobiele telefoon zonder reden
Soms kan je provider je abonnement van je mobiele telefoon af sluiten zonder reden, althans… zo komt het op jou over. Als jouw provider je abonnement van je mobiele telefoon zonder reden heeft afgesloten, ga dan eerst controleren of de rekening wel betaald is. Misschien stond er niet genoeg geld op je bankrekening om de afschrijving te voldoen.
Het kan ook zijn dat je met een acceptgiro betaald hebt, of via internet bankieren of via telefonisch bankieren. In dit geval is een klein foutje snel gemaakt, bijvoorbeeld in het betalingskenmerk.
Als niet alle cijfertjes kloppen, dan het zijn dat je provider de betaling niet kon plaatsen. Dit heeft tot gevolg dat de betaling als ‘niet bekend’ geregistreerd staat en achter jouw naam staat dat je de factuur niet hebt betaald. In dit geval kan je het beste even contact opnemen met je provider. Het makkelijkst is om dit via de klantenservice te doen. Je kan eventueel een bewijs van betaling mee sturen.
Bij geschil jurist inschakelen
Mocht je door de afsluiting in een geschil raken met je provider, kun je altijd een advocaat of jurist raadplegen over wat je het beste kunt doen. Neem contact met ons op via ons contactformulier of bel rechtstreeks met ons telefoonnummer.