Overstappen naar andere internet aanbieder niet altijd eenvoudig
Zit jij er ook aan te denken om over te stappen naar een andere internet aanbieder? Dan kun je het misschien gaan ervaren als een lastige onderneming. Als je wilt overstappen naar een andere provider dan zou dit gewoon moeten kunnen, alleen is de werkelijkheid vaak net even een ander verhaal.
Vaak maken internetproviders het de mensen zo lastig, dat de consumenten er toch maar voor kiezen om bij de huidige provider te blijven.
Soms ontstaan hierdoor geschillen tussen consument en provider. Heeft u ook zo'n geschil? Neem dan contact met ons op over hoe dit geschil op te lossen en voor advies in bijvoorbeeld voorbeeldbrieven van opzegging / overstap.
Hoe maken de internet providers een overstap lastig?
Uit onderzoek volgens de consumentenbond blijkt dat 1 op 3 mensen die zijn overgestapt van internet provider dit zo lastig en vervelend vonden dat 1 op de 3 consumenten dit niet nogmaals zou doen. Dit geeft dus wel aan dat de providers je het zo lastig mogelijk proberen te maken. Hierdoor blijven dus veel mensen bij de huidige provider, waardoor je elke maand veel meer moet betalen dan dat je bij een andere provider zou betalen. Problemen op technische en administratieve aard worden door de provider zo slecht afgehandeld, dat veel mensen de overstap van internetprovider maar staken.
Overstappen naar provider loont
Ondanks de nodige moeite die het kan kosten om over te stappen van internet provider loont het toch vaak om over te stappen van provider. De ene provider kan bijvoorbeeld een stuk goedkoper zijn of een stuk sneller. Het advies luidt dan ook, laat de overstap je niet tegen houden door de provider die het je lastig probeert te maken. Niet overstappen betekent vaak ook dat je portemonnee er sneller door geleegd wordt.