Klachten bij de overheid

De overheid zegt al vele jaren dat er intern hard gewerkt wordt aan het verbeteren van de klantvriendelijkheid.

De resultaten hiervan laten nog op zich wachten, gelet op het grote aantal klachten dat bijna dagelijks binnenkomt bij verschillende organisaties.

In je recht staan

De meeste klachten gaan over het contact tussen (lokale) ambtenaren en de burger. Bijvoorbeeld over de aanvraag van een vergunning voor verbouwing van een woning of de aanvraag van een kapvergunning. Veel burgers denken dat ze in hun recht staan, maar door ‘de ambtenaren’ worden tegengewerkt. Soms is dat ook zo, soms niet.

De landelijke koplopers bij klachten en geschillen tussen burger en overheid over 2006 zijn de Belastingdienst, het UWV, het CWI en de Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND). (Bron Rijksuniversiteit Groningen).

Juristen en advocaten geven objectief advies

De juristen en advocaten van ons kennen de wet en regelgeving door en door. Ook zijn zij gewend te luisteren naar mensen die denken het gelijk aan hun zijde te hebben. En daardoor kunnen de juristen en advocaten van ons een onafhankelijk en objectief advies uitbrengen.

Neem contact op via ons contactformulier, of pak de telefoon en bel ons voor direct contact op ons telefoonnummer.

 

Weet u niet zeker of u een zaak heeft?

085-773 70 90

(Lokaal tarief)

  1. Bel onze intakebalie
  2. Vertel kosteloos uw juridische probleem
  3. De juiste advocaat wordt gezocht
  4. De advocaat neemt vrijblijvend contact met u op